Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction

Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction

Tom Clancys Splinter Cell: Conviction

اگر بخواهيم ليستي از بازي هايي كه پايه گذار سبك اكشن مخفي كاري در بين بازي هاي ويديويي هستند را معرفي كنيم بدون شك سري بازي هاي اسپلينتر سل جزئي از اين ليست خواهد بود . اسپلينتر سل از همان نسخه ي اول با كاراكتر اصلي خود يعني ” سم فيشر ” توانسته بود جايگاه ويژه اي در دل گيمرها و بخصوص آن دسته از افراد كه به مخفي كاري علاقه داشتند ، پيدا كند . سم فيشر مانند سايه ميتوانست بدون ديده شدن دشمنان خود را از پاي در بياورد او يك مرد خستگي ناپذير است و تا به هدف خود نرسد دست بردار نخواهد بود . اين بار سم در نسخه ي جديد بازي اسپلينتر سل كه محكوميت نام دارد ، آمده است تا انتقام دختر جوان خود را كه به دست آندره کوبین كشته شده است بگيرد اما در زماني كه او را ميابد توسط نيروهاي Third Echelon بازداشت ميشود . در ادامه و با فراز و نشيب هاي بسيار داستان سم متوجه ميشود كه كاسه اي زير نيم كاسه است و همه چيز به اين سادگي ها كه بنظر ميرسد نيست ، او حالا با يك مسئله ي جديد رو به رو است و آن هم … . متاسفانه بدليل لو نرفتن داستان نميتوانيم بيشتر از اين درباره ي آن صحبت كنيم امـا بطور كل ميتوان يكي از نقاط قوت را كه سازندگان بسيار روي آن كار كرده اند همين سناريوي بازي دانست كه گيمرها را با يك چالش بزرگ رو به رو ميكنند .

 

Tom Clancys Splinter Cell: Conviction

همان طور كه از تصاوير و تريلر هاي بازي متوجه شده ايد ، اينبار سم فيشر در محكوميت پيرتر و شكسته تر ولي با مهارت تر و حرفه اي تر از قبل ظاهر شده است . يكي از توانايي هاي جديدي كه به سم اضافه شده قابليت نشانه گذاري و كشتن ( Mark and Execute ) دشمنان ( و اجسام مخصوص ) است كه ميتوانيد همزمان روي چهار دشمن ( بسته به نوع سلاح و بروز رساني آن ) نشانه گذاري كرده و با دكمه ي اكشن آنها را در چند لحظه از پاي درآوريد . اين سيستم در خيلي از مواقع كه دشمنان زيادي به او نزديك شوند كارساز خواهد بود بطوري كه سازندگان آن را به يكي از اصلي ترين توانايي هاي سم كه در گيم پلي بازي بسيار موثر است تبديل كرده اند . البته بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه براي استفاده از اين سيستم محدوديتي در نظر گرفته شده است كه تعادل بازي حفظ شود و تنها با كشتن دشمنان بدون اسلحه ( و البته با گذشت زمان ) دوباره فعال خواهد شد . يك سيستم كاور گيري نيز كه امروزه در اكثر بازي هاي جديد شاهد آن هستيم در بازي تعبيه شده است كه شايد بتوان آن را جايگزين تاريكي در قسمت هاي قبلي بازي دانست . با اين سيستم ميتوانيد سخت ترين كارها را در راحت ترين حالت ممكن انجام دهيد بدون آنكه حتي ديده شويد . طرز كار سيستم كاور گيري در اسپلينتر سل جديد از خيلي از بازي هاي امروزي ساده تر ، بهتر و زيباتر طراحي شده بطوري كه تنها لازم است آنالوگ كنترلر را به سمت كاور مورد نظر حركت دهيد و با دكمه ي مورد نظر به سمت آن با يك انيميشن زيبا و هنري پرش بزنيد .

Tom Clancys Splinter Cell: Conviction

در مواقعي كه سم تحت فشار قرار دارد و يا در ديد دشمنان است صفحه ي نمايش از حالت رنگي به سياه و سفيد تغيير ميكند كه ميتواند هشدار خوبي براي مواقع پر خطر باشد . يكي از آن قسمت هايي كه توسط سازندگان بسيار تبليغ ميشد قسمت حرف كشي از دشمنان بود . در اوايل هر مرحله و بدون استثنا بايد تعدادي از دشمنان را شكنجه (!) كنيد تا اطلاعات لازم براي پيشبرد ماموريت بعدي خود را بدست آوريد . بر خلاف گفته هاي سازندگان ما در اين بخش تنها با چند حركت از پيش طراحي شده رو به رو هستيم كه بجز اتلاف خصيصه ي ديگري ندارد و شايد اگر اين قسمت از بازي حذف شود هم مشكلي در گيم پلي بازي ايجاد نميشد . از هوش مصنوعي هم كه بهتر است چيزي نگوييم . دشمنان در همه ي حالات بسيار خنگ (!) و گيج بنظر ميرسند و حتي اگر جلوي چشمشان حركت كنيد و از اين سنگر به آن سنگر برويد ، يا اصلا شما را نميبينند يا بعد از مدتي ميفهمند كه ديگر كار از كار گذشته است و بدست سم قاتل (!!!) نقش زمين شده اند . يكي ديگر از خصوصيات جديد بازي ” شبه سم ” است كه در خيلي از مواقع به كار ميآيد . هنگامي كه دشمنان از حضور شما آگاه شدند و شما را ديدند يك شبه سفيد جايي كه سم در آنجا توسط دشمنان ديده شد را ميپوشاند و در اين فرصت ميتوانيد خود را از آن مكان دور كرده و به جايي امن برويد . اين شبه سفيد تا رسيدن دشمنان و نيافتن شما در آنجا خواهد بود و دشمنان خنگ ( در بالا توضيح داده شد ! ) تصور ميكنند كه شما هنوز همانجاييد و به آنجا تير اندازي ميكنند كه در اين حالت اگر كمي سريع باشيد ميتوانيد خود را به پشت آنها رسانده و به راحتي دخلشان را بياوريد . البته در اين بين براي يكنواخت نشدن بازي ماموران امنيتي به كمك بازي ميرسد كه بسيار غير قابل پيشبيني اند و در بسياري از مواقع ميتوانند براي سم مشكل ساز باشند و با پرتاب نارنجك دودزا كار را براي سم دشوار كنند . در كل سازندگان براي هرچه ساده تر شدن بازي راه هاي بسياري را برايتان در نظر گرفته اند و اگر خيلي مشتاق بپايان رساندن بازي باشيد حد اكثر بين شش تا هفت ساعت ميتوانيد اين بازي را تمام كنيد .

Tom Clancys Splinter Cell: Conviction

بعد از پايان بازي تازه به قسمت Co-Op ميرسيد كه اوج بازي Splinter Cell Conviction را ميتوان همين قسمت دانست . آيا ميخواهيد لذت يك همكاري همه جانبه را تجربه كنيد ؟ پس قسمت Co-Op اسپلينتر سل انتخاب بسيار خوبي براي همه ي دوستداران اين سبك است . مبارزات مشترك حال و هواي ديگري به گيمر ميدهد و بسيار بسيار لذت بخش تر از قسمت داستاني بازي است در اينجا ميتوانيد با انتخاب يكي از دو كاراكتر بازي را شروع كنيد . دو كاراكتر عبارت اند : از آرچر كه عضو گروه Third Echelon ميباشد و كسترل كه يك مامور روس است . اين قسمت كاملا از قسمت داستان جداست و داستان مخصوص به خود را دارد هم اكنون نيز كه اين بخش روي PC كرك شده است براحتي ميتوانيد با جستجوي ساده اي در اينترنت وارد دنياي آنلاين باز هاي اسپلينتر سل شويد كه بشدت اعتياد آور و مفرح است .

از لحاظ گرافيكي بازي اسپلينتر سل كانويكيشن را ميتوان بازي متوسط رو به بالايي دانست . اين بازي با انجين قديمي و محبوب Unreal كه ديگر قدرت آن بر هيچ كس پوشيده نيست ساخته شده ( البته با تغييرات بسيار ) است . محيط ها و لوكيشن ها داراي طراحي مناسب و معقولي هستند البته ميشد كه بهتر از اين هم باشند ، اشياي مختلف در صحنه ها ، سايه ها ، نور پردازي همه و همه عالي كار شده اند و براي يك بازي در اين سبك كافي است . چهره و حركات سم بطور عجيبي بسيار خوش ساخت است و ميتوان كانديد بهترين كاراكتر بازي ها باشد ( بزودي در گيمرها … ) . يكي ديگر از اركان بازي كانويكيشن صداگذاري آن است كه در بهترين حالت ممكن قرار دارد . از خود كاراكتر سم گرفته ( با صداپيشگي مایکل آیرنساید ) كه ديالوگ هاي بسيار زيبا و بياد ماندني دارد تا دشمنان و مردم شهر و حتي موزيك منوي بازي ، همگي بسيار حرفه اي و خوش ساخت هستند و بنظر در اين قسمت سازندگان براي گيمرهاي گرامي سنگ تمام گذاشته اند .

Tom Clancys Splinter Cell: Conviction

در كل اگر بخواهيم اسپلينتر سل كانويكيشن را در يك جمله خلاصه كنيم ميتوان گفت كه اين بازي هم براي طرفداران قديمي سم و هم براي تازه واردان سخنان زيادي براي گفتن دارد كه تا آن را از نزديك انجام ندهيد نميتوانيد آن را درك كنيد . اين بازي را به تمامي دوستداران و هواداران سم فيشر پيشنهاد ميكنم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: نقد و برسی
[ پنج شنبه 29 اسفند 1392 ] [ 14:49 ] [ علی امیدی ]
[ ]